Trzecioklasiści w Kazimierzu Dolnym n/ Wisłą

Data: 09.10.2019 r., godz. 15.00    1042
W dniu 19 września uczniowie klas 3 b i 3 d wraz z wychowawczyniami pojechali na wycieczkę do Kazimierza Dolnego. Już w autokarze pani przewodnik przekazała uczniom wiadomości o Tadeuszu Kościuszce. Kiedy przejeżdżaliśmy przez Maciejowice, dzieci miały okazję obejrzeć pomnik poświęcony temu bohaterowi narodowemu. W dalszej drodze Pani E. Detko opowiadała nam historię miasta. Kiedy dotarliśmy do celu, zwiedzanie zaczęliśmy od wędrówki po wąwozie korzeniowym. Wszyscy z zachwytem podziwialiśmy ten cud natury. Następnie zwiedziliśmy odrestaurowany z ruin zamek z czasów Kazimierza Wielkiego. Weszliśmy też na górę Trzech Krzyży- Kazimierską Golgotę. W drodze na obiad zaszliśmy do Fary-kościoła z czasów Kazimierz Wielkiego. Po obiedzie w restauracji u Sarzyńskiego, spacerowaliśmy uliczkami miasta, podziwialiśmy zabytkowe, renesansowe kamieniczki i oczywiście kupowaliśmy pamiątki. Bardzo zmęczeni, ale zadowoleni i pełni wrażeń około godziny dwudziestej wróciliśmy do Legionowa.