W październiku nauczyciele klas 1-3 wraz z uczniami zrealizowali zadania zawarte w programie Szkoła Myślenia Pozytywnego 2.0. polegające na przeprowadzeniu pięciominutowych wyzwań oraz warsztatów mających pomóc dzieciom zrozumieć pojęcia: uważność i stres. Ćwiczenia oddechowo – odprężające którymi rozpoczynali zajęcia sprzyjały relaksacji, rozluźnianiu mięśni napiętych z powodu stresu, rozwijaniu poczucia uważności oraz dostrzeganiu tego, co dzieje się z organizmem człowieka tu i teraz, a co ma wpływ na prawidłowe funkcjonowanie ciała i psychiki. Warsztaty uświadomiły dzieciom jak ważna, przydatna, a w wielu sytuacjach wręcz konieczna jest uważność, umiejętność skupiania uwagi oraz kontrolowania własnych emocji, w sytuacjach pojawiającego się stresu. Efektem podjętych działań są m.in. mapy myśli, listy rzeczy wywołujących stres, prace plastyczne będące wizualizacją tematów i dziecięcych aktywności oraz długie rozmowy zakończone wyciągnięciem wniosków traktujących o sposobach radzenia sobie ze stresem w trudnych, problemowych sytuacjach.
Opracowanie: Marzena Michrowska, Dorota Frączkowska
Szkoła Myślenia Pozytywnego 2.0