Projekt „Szkoła Myślenia Pozytywnego 2.0” - DZIECI RATUJĄ GWIAZDKĘ

Data: 21.12.2023 r., godz. 18.30    294
Grudniowy etap projektu „Szkoły Myślenia Pozytywnego 2.0”

Święta Bożego Narodzenia, to okres radości i spokoju, na który czekamy z utęsknieniem. Te wyjątkowe przeżycia związane są też z wizytą brodatego jegomościa Świętego Mikołaja, na którego szczególnie mocno czekają najmłodsi. Jednak, aby prezenty na czas dotarły do wszystkich dzieci, potrzeba mnóstwo czasu i jedna osoba tego nie uczyni. W tym wszystkim Mikołajowi i wielu innym osobom pomagają Elfy. Stała się jednak niespodziewana sytuacja. Elf napisał do dzieci list z prośbą o pomoc. Okazało się, że wszystkie Elfy zachorowały i musimy im pomóc Uratować Gwiazdkę. Jednak żeby tak się stało i magiczny czas Świąt Bożego Narodzenia mógł nastąpić i się wypełnić, dzieci z klas 0 – 3 czeka nadzwyczajne zadanie. Wszystkie mają stać się pomocnikami i pomocniczkami Elfa Koordynatora. Zanim przystąpiły do drużyny pomocników mają do wykonania zadania. Dzieci z chęcią podjęły wyzwanie. Krokiem drugim było stworzenie świątecznych grup nadzwyczajnie gwiazdkowych. Do tego zadania podzieliły się losując elementy puzzlowych obrazków i na tej podstawie dobrały się w zespoły. Kolejnym etapem treningu na pomocnika Elfa było sprawdzenie umiejętności przygotowania papieru do pakowania. Pomysłów było wiele, ogrom kolorów i świątecznych przedmiotów wylewały się z szarego papieru. Dzieci zadanie to wykonały celująco. Następnie z uśmiechem na twarzy pokazały, że pięknie potrafią w nie zapakować prezenty. Coraz bliżej było do uzyskania upragnionego tytułu pomocnika Elfa. Dzieci doskonale wspólnie się bawiły. Jednak to nie koniec zmagań. Teraz muszą mocno się zastanowić i stworzyć listę świątecznych marzeń dzieci oraz dorosłych. W grupach zastanawiały się czego oczekują najbliżsi, ale też nieznajomi, potrzebujący, znajdujący się w trudnej sytuacji. Następnie swoimi pomysłami podzieliły się z Rodzicami podczas klasowych spotkań wigilijnych. Na nich poprosiły również Mamy i Tatusiów o wykonanie takich list. Wiele propozycji rodziców i dzieci pokrywało się, często pojawiały się prośby o wspólne spędzanie czasu. Zadaniem pomocników jest sprawne rozwożenie prezentów, dlatego dzieci musiały przejść specjalny test sprawności na torze przeszkód. Pokonały go wyśmienicie. Następnym krokiem było własnoręczne wykonanie prezentu dla najbliższych, w tym celu dzieci zrobiły niespodziankę – gwiazdkową kostkę do turlanych opowieści. Dzięki niej spełnią marzenia swoje i najbliższych na wesołą zabawę w gronie rodzinnym. Zabawę tę przećwiczyły na lekcji.


Warsztaty te uświadomiły dzieciom, jak i dorosłym, jak ważną rolę pełni rodzina. Jak wiele można uzyskać poprzez wspólną zabawę, spędzanie czasu w gronie najbliższych. Dzieci poprzez własny przykład będą pokazywać, że warto pomagać, bo daje im to wiele radości, satysfakcji i bezinteresownych działań. Ważne żeby nie robić tego tylko od święta. Na koniec ucieszyły się z uzyskania tytułu pomocnika Elfa i każdy z osobna zaplanował swoje działania w świątecznych przygotowaniach.


 


Opracowanie: Elżbieta Bandzul, Beata Guzek