Otóż, nie jest to takie proste jak się wydaje, ponieważ definicji kreatywności jest naprawdę sporo. Większości uczniom nasuwało się jedno z najbardziej popularnych określeń: kreatywność to wymyślanie nowych pomysłów. Uczniowie realizując kolejne zadania pobudzali swoją wyobraźnię, tworzyli nowe rozwiązania, urzeczywistniali czasem wręcz niemożliwe do realizacji pomysły. Wcielając się w rolę naukowców, badaczy zadawali sobie pytania. Poznali ideę myślenia kombinacyjnego, transformacyjnego. A na ostatnim etapie uczestnicy poznali metodę rozwiązywania problemów nazwaną metodą meta planu. Uczniowie prezentowali różne pomysły, dzięki dziecięcej fantazji były czasami absurdalne, ale ważnym elementem zajęć była też weryfikacja, a na końcu ocena znalezionych rozwiązań problemu.
Poniżej przedstawiamy fotorelacje z zajęć.
Greta Bojko, Marta Gregorczyk-Świstek, Ligia Michalska