Projekt matematyczny klas 2 i 3 pt. „Nasza klasa i szkoła w liczbach”

Data: 10.04.2024 r., godz. 20.00    264
Uczniowie klas drugich zrealizowali projekt matematyczny pod hasłem: „Nasza sala/klasa w liczbach”, a uczniowie klas trzecich  - „Nasza szkoła w liczbach”

Tuż przed świętami uczniowie klas drugich zrealizowali projekt matematyczny pod hasłem: „Nasza sala/klasa w liczbach”, a uczniowie klas trzecich  - „Nasza szkoła w liczbach”. Jedni i drudzy mieli za zadanie wspólnie i w grupach, po uprzednim omówieniu celu i podziale zadań sprawdzić, przekonać się i udowodnić, że matematyka kryje się wszędzie i w każdym miejscu możemy doświadczyć jej istnienia. Klasa, sala lekcyjna i szkoła okazały się doskonałym polem do działania. Uczniowie liczyli, obliczali, porównywali, sprawdzali, mierzyli, ważyli i, co bardzo istotne, szukali odpowiedzi na różne, często zaskakujące pytania, by jak najwierniej i skutecznie zobrazować swoją klasę i szkołę z matematycznego punktu widzenia i perspektywy. Ponadto uczniowie klas trzecich musieli dotrzeć do informacji i uzyskać odpowiedzi na sformułowane przez siebie pytania badawcze rozmawiając z różnymi osobami pracującymi w szkole. Spotkania m.in. z panią dyrektor i paniami wicedyrektor, panią kierownik administracji, paniami sekretarkami, paniami pracującymi w bibliotece i w kuchni, trenerami, panią intendentką, panią kadrową, księgową, paniami woźnymi, paniami psycholog i pedagog, panią pielęgniarką, nauczycielami stanowiło dodatkowe wyzwanie i wartość dodaną projektu – każda grupa musiała w kulturalny, rzeczowy sposób przedstawić siebie, cel projektu, zadać pytania i zanotować odpowiedzi w taki sposób, by następnie mogła ją zobrazować na wspólnie stworzonych plakatach będących owocem ich działania. Wielogodzinny spacer po szkole, spotkania z osobami w niej pracującymi, odwaga i otwartość w zadawaniu pytań, poznawanie siebie w swojej klasie i poznawanie swojej sali lekcyjnej w różnych matematycznych jej aspektach to wartość dodana projektu będąca gwarantem osiągniętego sukcesu. Projektu, który udowodnił, że warto i należy pracować tą metodą, rozwijać dziecięcą kreatywność, samodzielność, krytyczne myślenie, zachęcać do pracy w grupach i uczyć matematyki w ruchu. (MM/EB)