W ramach projektu "Matematyczne potyczki z Marią Montessori" finansowanego przez fundację Mbank w ramach programu "Rosnę z matematyką" uczniowie zerówki kontynuują swoje zabawy z matematyką. Tym razem uczniowie zmierzyli się z kodowaniem - zarówno na dużej planszy, jak i próbowali sami rozszyfrować zakodowany obrazek. Efekty pracy zaskoczyły ich i dostarczyły dużą porcję zabawy.
Anna Szymborska-Trejber
Kodowanie na dywanie
W pedagogice Marii Montessori duży nacisk kładzie się na samodzielność dziecka. Nie inaczej jest w realizowanym projekcie "Matematyczne potyczki z Marią Montessori" w ramach udziału w programie "Rosnę z matematyką" sponsorowanego przez fundację mBank. Uczniowie zerówki mieli okazję samodzielnie doświadczyć mierzenia zarówno w kilogramach, jak i litrach. Niektórych zaskoczyło to ile waży ich plecak z ulubionymi zabawkami czy ile może ważyć litr wody. To była bardzo praktyczna lekcja matematyki, która na pewno zaowocuje nowymi pomocnikami w wielu domach.
Anna Szymborska-Trejber
Co ile waży?
Czy na dworze można bawić się matematyką? Oczywiście, że tak! Liczenie kroków, zbieranie szyszek, popularne gry jak np. Baba Jaga patrzy. Każda okazja jest dobra, aby utrwalać wiedzę w przyjemny sposób. Tak samo czas na zajęciach w ramach projektu "Matematyczne potyczki z Marią Montessori" dzięki udziale w programie fundacji mBank "Rosnę z matematyką" wykorzystywali uczniowie zerówki. Nie zabrakło rysowania kredą i utrwalania zapisu graficznego cyfr, przeliczania, porównywania, mierzenia a przede wszystkim - nie zabrakło dobrej zabawy!
Anna Szymborska-Trejber