Szkoła Pozytywnego Myślenia 2.0 - maj 

Data: 28.05.2024 r., godz. 16.00    198
W miesiącu maju w ramach projektu zajęliśmy się rozwijaniem u uczniów i uczennic umiejętności autoprezentacji, budowaniem postawy przedsiębiorczej.

W miesiącu maju w ramach projektu zajęliśmy się rozwijaniem u uczniów i uczennic umiejętności autoprezentacji, budowaniem postawy przedsiębiorczej.
Wychowawcy klas wykorzystali w tym celu nauczanie poprzez realizację projektu o nazwie „Mniej znaczy więcej”.
Uczniowie klas 1-3 dowiedzieli się znaczenia słów: przychód, oszczędność, dług, budżet, wydatek.  Mieli za zadanie zastanowić się, ile pieniędzy oszczędzą, ile przeznaczą na wydatki, ile odłożą na przyszłość, a ile podarują? Ważnym wyzwaniem było przygotowanie wystąpienia (indywidualnie lub w parze) na temat różnych rodzajów wydatków, sposobów oszczędzania lub kierunków pomagania innym przez darowizny. Mieli opowiedzieć o swoich pomysłach na rozsądne wydawanie pieniędzy.  Najważniejszym punktem tego projektu było zadanie, które dotyczyło faktycznego wydawania pieniędzy ( fasolek). Dzieci  otrzymały wypłatę 20 fasolek i musieli zdecydować na co je wykorzysta korzystając z różnych opcji, np. ubrania, mieszkanie… Każda z tych rzeczy miała przypisaną cenę. Po każdej rundzie uczniowie mieli odpowiedzieć  na pytania, np. ”Spójrz na 3 kategorie w których wydaliście najwięcej fasolek.  Dlaczego wybraliście właśnie te kategorie?” albo  „Twoje wynagrodzenie wzrosło o dodatkowe 2 fasolki!  Zdecyduj na co je wydasz!”.Uczniowie oddziału przedszkolnego natomiast również mieli możliwość autoprezentacji ale dotyczyła ona innego zadania. Zadaniem tym był Pozytywny kwiatek -  na którego płatkach dzieci rysowały to co ich motywuje do działania a potem zaprezentowanie swoich propozycji na forum klasy. Motywacją do działania może być stworzenie jakiejś historii, opowiadania, przygody np. o czarodziejskiej łyżce, którą wspólnie uczniowie tworzyli ponieważ realizowali projekt pt.” Autor – to brzmi dumnie”.