21 MARCA ŚWIATOWY DZIEŃ OSÓB Z ZESPOŁEM DOWNA
21 marca to nie tylko pierwszy dzień wiosny, ale także Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa. Święto zostało ustanowione w 2005 r. przez Europejskie Stowarzyszenia Zespołu Downa
Dnia 21 marca uczniowie klas 0-3 uczestniczyli w zajęciach prowadzonych przez wychowawców, a przygotowanych za sprawą nauczycieli wspomagających. Celem zajęć było zapoznanie się z podstawową wiedzą dotyczącą Zespoły Downa, kształtowanie pozytywnej postawy, burzenie stereotypów dotyczących osób z tym zespołem. Uczniowie dowiedzieli się, w jaki sposób należy kontaktować się z ludźmi z trisomią. Poznali symbole wsparcia dla osób z Zespołem Downa, żółto-niebiesko wstążkę, trzy strzałki, a także kolorowe skarpetki nie do pary. Uczniowie zrozumieli, iż dzieci z trisomią mają takie same potrzeby jak ich rówieśnicy, każdy jest indywidualistą. Osoby z Zespołem Downa chcą tego, co każdy – akceptacji od ludzi.
Na zakończenie zajęć uczniowie klas 0-3 wykonali symbol solidarności, kolorowe skarpetki nie do pary. Dzięki temu wyrazili tolerancję, zrozumienie i okazali wsparcie dla osób z Zespołem Downa. Uczniowie wraz ze swoimi symbolami uczestniczyli w „Pochodzie kolorowej skarpetki”, który przeszedł ulicami Legionowa. W marszu uczestniczyli przedstawiciele władz samorządowych i organizacji pozarządowych, dzieci, młodzież i dorośli. Dzieci w geście solidarności z osobami z Zespołem Downa na marsz wzięli najbardziej znany symbol ludzi z trisomią, kolorowe skarpetki nie do pary. Razem z uczestnikami pochodu wypowiadaliśmy różne hasła, m. in. „Wszyscy różni, wszyscy równi”, „Mamy takie same serca”.
Jesteśmy bardzo zadowoleni, że mogliśmy uczestniczyć w „Pochodzie kolorowej skarpetki”. Pokazać naszą solidarność z osobami z Zespołem Downa.
Dziękujemy klasom IV-VIII za przyłączenie się do świętowania Światowego Dnia Zespołu Downa i wykonania plakatów promujących tolerancję wobec osób z trisomią, które zdobią nasze korytarze i mają piękne przesłanie.
Poznaj, zrozum, nie oceniaj !
B. Chojnacka, M. Mazuruk, A. Pniewska, S. Brzozowska, D. Karpińska, E. Krzyżanowska