Zabawa sztuką
Nasza świetlica bierze udział w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym "Zabawa sztuką"
„Zabawa sztuką” jest propagowanie sztuki w korelacji z kompetencjami kluczowymi oraz zgodnie z założeniami pedagogiki freblowskiej.
Cele szczegółowe:
-tworzenie przez nauczycieli warunków do twórczej aktywności dzieci w procesie zabawy,
-wprowadzenie dzieci w świat sztuki o charakterze lokalnym, ogólnopolskim, europejskim i światowym,
-zapoznanie z wybranymi dziełami i ich twórcami,
-rozwijanie poczucia estetyki i wrażliwości na piękno,
-udział w wystawach i prezentacjach zbiorowych,
-rozwijanie postawy twórczej dzieci z jej nieodłącznymi atrybutami tj. kreatywnością, innowacyjnością,
-zapoznanie z różnorodnymi technikami plastycznymi,
-kształtowanie umiejętności rozumienia i interpretowania pojęć przy wykorzystaniu obrazów,
-doskonalenie umiejętności swobodnej wypowiedzi, w tym wyrażania odczuć związanych z odbiorem sztuki,
-przygotowanie do posługiwania się językiem obcym nowożytnym w oparciu o wykorzystywanie dzieł sztuki,
- wykorzystywania myślenia i postrzegania matematycznego do rozwiązywania problemów w codziennych w sytuacjach związanych z wykorzystaniem edukacji przez sztukę,
-kształtowanie orientacji przestrzennej,
-rozwijanie zainteresowań światem przyrody poprzez wykorzystywanie dzieł sztuki,
-doskonalenie umiejętności konstrukcyjnych, rozwijanie kompetencji cyfrowych dzieci oraz nauczycieli, w tym zainteresowań związanych z kodowaniem i programowaniem,
-wspomaganie rozwoju dzieci,
-odkrywanie dziecięcych talentów,
-budowanie więzi w grupie przedszkolnej,
-rozwijanie wiary we własne możliwości,
-współpraca z środowiskiem lokalnym, w tym z instytucjami kultury, artystami, branie udziału w wyjściach i wycieczkach związanych z tematyką dotyczącą projektu,
-kształtowanie wartości i umiejętności związanych z zachowaniem się w miejscach dotyczących świata sztuki,
-udział w akcjach propagujących działalność twórczą,
-rozwijanie kreatywności, krytycznego myślenia oraz umiejętności rozwiązywania sytuacji problemowych.