MAKIETA TAJEMNICZEGO OGRODU – „LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI” NA LEKCJACH JĘZYKA POLSKIEGO

Data: 26.01.2023 r., godz. 15.30    538
Uczniowie kl. V b i kl. V c na zajęciach języka polskiego wykonali barwne przestrzenne makiety tajemniczego ogrodu.

Uczniowie kl. V b i kl. V c na zajęciach języka polskiego wykonali barwne przestrzenne makiety tajemniczego ogrodu. Inspiracją była powieść F. H. Burnett pt. „Tajemniczy ogród”. Do zrobienia makiet wykorzystali klocki Lego zakupione w ramach Rządowego Programu Wsparcia – Laboratoria Przyszłości. Uczniowie z wielkim zaangażowaniem i pasją zabrali się do pracy, wykazując się niezwykłą kreatywnością i pomysłowością. Na prostokątnych podkładkach budowali wysoki mur, którym otoczone było to niezwykłe miejsce. Nie zapomnieli o bluszczu i różach, które pięły się po ogrodzeniu, a także o furtce, która została zamknięta na klucz po śmierci pani Craven. Ogród był królestwem róż, to one dominowały wśród posadzonych tam kwiatów. Z nastaniem wiosny miejsce to napełniło się życiem, pięknem i radością. Wśród grządek kiełkowały żółte narcyzy, fioletowe krokusy, czerwone tulipany, irysy, pierwiosnki i dzwoneczki. Na biało kwitły jabłonie i wiśnie. Ogród stał się uroczym, bajkowym i magicznym zakątkiem. Pośród zieleni stały kamienne ławeczki, znajdowały się tam również altany oraz szczególne miejsce – drzewo z ławeczką pani Lilias Craven. O tych wszystkich szczegółach i jeszcze wielu innych nie zapomnieli młodzi projektanci. Pracowali w kilkuosobowych grupach i z zapałem wykonywali powierzone im zadanie. Na koniec liderzy poszczególnych zespołów prezentowali swoje makiety, starannie dobierając słowa i dbając o to, aby ich opis był wyjątkowy.
Niecodzienna lekcja języka polskiego dostarczyła uczniom niesamowitych wrażeń. Poczuli się jak wielcy architekci. Na uwagę zasługuje zgodna praca zespołowa. Zajęcia cieszyły się ogromnym zainteresowaniem i zaangażowaniem. Wszyscy zgodnie stwierdzili, iż nie mogą się doczekać kolejnej lekcji w tak niezwykłym miejscu. Polecamy!
Ewa Dziura
Monika Nałęcz