„Ciekawi świata czyli przez trzy lata dookoła świata” to innowacja przyrodnicza, która rozbudzi w uczniach ciekawość poznawczą, do obserwowania, zadawania pytań i poszukiwania odpowiedzi na temat otaczającego ich świata. Innowacja ta ma za zadanie wzbudzić zainteresowanie uczniów różnorodnością świata poprzez wcielanie się w rolę obserwatora, podróżnika czy badacza. W sposób naturalny dziecko będzie uczyć się myślenia naukowego. Przez trzy lata uczniowie zapoznają się z mapą świata, nauczą się nazw kontynentów, wzbogacą swoją wiedzę na temat wybranych państw występujących na danych kontynentach, zapoznają się z ich kulturą i tradycjami, poznają faunę i florę oraz wiele innych ciekawostek z życia codziennego człowieka, które przygotują ich do następnego etapu edukacji.
-BRAK MIEJSC- Innowacja „W świecie kodowania” ma za zadanie kształtowanie u wychowanka postawy świadomego i odpowiedzialnego użytkownika urządzeń mobilnych. Główny celem wprowadzanej innowacji jest rozwijanie uniwersalnych kompetencji takich jak: logiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów, czy umiejętność pracy zespołowej w sposób najbardziej przyjazny dzieciom. Wykorzystywane do tego będą narzędzia dydaktyczne takie jak: mata do kodowania, krążki, kolorowe kubki, kolorowe kartki, klocki, szarfy gimnastyczne), wirtualna mata do kodowania, mobilny sprzęt komputerowy z dostępem do Internetu, sprzęt zakupiony w ramach programu „Laboratoria Przyszłości” ( długopisy 3D, klocki Lego, Photon, Ozobot). Nauka programowania ćwiczona przy pomocy tych narzędzi będzie niosła ze sobą wiele korzyści: eksperymentowania, szukania różnych rozwiązań stawianych problemów, podejmowania pracy w zespołach, dyskusji i szukania kompromisowych rozwiązań, biorących pod uwagę potrzeby i oczekiwania innych, bezpiecznego, świadomego, czynnego i twórczego korzystania z nowoczesnych technologii.
Innowacja społeczno-przyrodnicza - "Uczeń w terenie" została napisana w oparciu o potrzeby dziecka żyjącego w dzisiejszych czasach; gdzie uczeń głównie przebywa w pomieszczeniach zamkniętych, ma nikłą wiedzę o otaczającym świecie, uważa że wyjście na zewnątrz jest niezdrowe, nudne i pozbawione sensu. Innowacja zakłada, iż uczniowie zdobędą nowe doświadczenia, rozwiną zainteresowania o otaczającym ich świecie i nauczą się obserwacji przyrody, zaczną spędzać czas wolny z rówieśnikami, nauczą się kreatywności, pobudzą wyobraźnię i zaczną korzystać z darów przyrody. A głównym jej celem jest promowanie wartości edukacji na świeżym powietrzu i nauka przez obserwację. Podczas zajęć w ramach tej innowacji uczniowie będą wykonywać wybrane przez nauczyciela zadania z edukacji polonistycznej, edukacji przyrodniczej, edukacji plastyczno- technicznej, edukacji społecznej oraz wychowania fizycznego.
-BRAK MIEJSC- Innowacja plastyczno – polonistyczna „Świat malowany słowami” zakłada wykorzystywanie podczas zajęć różnorodnych technik plastycznych w procesie kształtowania się swobodnej ekspresji twórczej dzieci w połączeniu z rozwijaniem ich umiejętności językowych służących budowaniu różnego typu ustnych i pisemnych wypowiedzi. Ma na celu rozbudzenie u dzieci zainteresowania językiem będącym podstawowym, ale nie jedynym środkiem komunikacji i przekazu, w połączeniu z wyrażaniem siebie poprzez działalność plastyczną. Zajęcia o charakterze plastyczno – polonistycznym stanowią doskonałą bazę do rozwijania zainteresowań artystycznych i łączenia sztuki mówienia i pisania ze sztuką tworzenia. Obejmują one ćwiczenia, zabawy i zadania plastyczne i polonistyczne, grupowe oraz indywidualne, uwzględniające kreatywność, indywidualizm i swobodę wypowiedzi w twórczości plastycznej dziecka oraz różnorodność rozwiązań plastycznych wykorzystywanych podczas jednoczesnego wprowadzania dziecka w świat pojęć z języka polskiego. Każda nowo poznana litera, zapisany wyraz czy zdanie może być źródłem plastycznych inspiracji i zachętą do jednoczesnego rozwijania mowy. Owa motywacja pojawia się, gdy praca, którą dziecko wykonuje jest zgodna z jego możliwościami i sprawia przyjemność. Realizacja tej innowacji daje dziecku poczucie sprawstwa, wywołuje uśmiech i zadowolenie. „A gdy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat”.
Klasa usportowiona to zwiększenie liczby godzin wychowania fizycznego o 2 godziny w tygodniu z przeznaczeniem na naukę i doskonalenie pływania. Ruch w środowisku wodnym przynosi szereg korzystnych zmian fizjologiczno-funkcjonalnych w organizmie młodego człowieka. Pływać może każdy i w każdym wieku można rozpocząć naukę pływania. Im wcześniej to zrobimy, tym lepiej, zwłaszcza, że pływanie stanowi jeden z najważniejszych czynników w systemie wychowania fizycznego dzieci i młodzieży. Jest podstawą rozwoju kierunkowych uzdolnień sportowych. Pływając hartujemy ciało, wzmacniamy mięśnie i stawy, doskonalimy układ krążenia i oddychania. Umiejętność pływania zwiększa bezpieczeństwo przebywania nad wodą. Uczniowie takiej klasy byliby w przyszłości kandydatami do klas sportowych lub mistrzostwa sportowego na wyższym poziomie edukacji.
Zapraszamy do obejrzenia filmu informacyjnego dostępnego pod linkiem:
Witajcie w naszej szkole.mp4 (sharepoint.com)